Майбутнім пенсіонерам

Як показує практика – багато хто з майбутніх пенсіонерів мають проблеми при подачі документів до органів Пенсійного фонду України. Тому заздалегідь варто подбати про підготовку документів для призначення пенсії.

Звернення за призначенням пенсії за віком відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію, або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.

З моменту набуття права на пенсію людині надається тримісячний термін на збір та подання документів для оформлення пенсії. За умови дотримання тримісячного терміну – пенсія призначається з дати настання права на пенсію. Якщо ж термін не дотримано, у цьому випадку пенсія призначатиметься не з дня набуття права на її призначення, а з дня звернення.

Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», до органу Пенсійного фонду України за місцем проживання (реєстрації) подаються такі документи:

  1. заява встановленої форми;
  2. паспорт;
  3. документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  4. трудова книжка;
  5. за бажанням пенсіонера та за умови підтвердження первинними документами довідка про заробітну плату за будь-які 60 місяців поспіль до 30.06.2000 р. включно (незалежно від перерв);
  6. диплом та інші документи, якими підтверджуються періоди навчання на денному відділенні середнього або вищого навчального закладу до 01.01.2004 р.;
  7. довідка з військкомату про проходження військової служби або військовий квиток;
  8. свідоцтво про народження дітей (у разі необхідності);
  9. свідоцтво про одруження (у разі необхідності);
  10. заява та номер розрахункового рахунку, на який перераховуватимуться пенсійні виплати, в уповноваженому закладі банку;
  11. у разі призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списками № 1, № 2 – довідка, котра уточнює пільговий характер роботи;
  12. оригінал та копія посвідчень, які надають право на призначення (надбавку) пенсії за особливі заслуги;
  13. одна кольорова фотокартка розміром 4х6.

При прийомі документів спеціалісти Пенсійного фонду перевірять зміст і належне оформлення документів, в разі виявлення розбіжностей або неточностей проконсультують, що потрібно зробити для їх усунення.

Нагадаємо, що починаючи з 1 січня 2019 року право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення 60 років та за наявності страхового стажу 26 років. Необхідний стаж щороку збільшуватиметься на рік до досягнення 35 років у 2028 році.

Якщо немає такого страхового стажу, право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення 63 років при наявності стажу від 16 до 26 років. В разі наявності страхового стажу від 15 до 16 років право на призначення пенсії особи матимуть лише після досягнення 65 років.

Якщо у людини не вистачає страхового стажу, вона відповідно до чинного законодавства може укласти угоду щодо добровільної участі в системі загальнообов’язкового пенсійного страхування та сплатити внески за попередні періоди, під час яких не перебувала у трудових відносинах.

За більш детальними роз’ясненнями можете звертатись за телефоном 4-04-20 або особисто до управління праці та соціального захисту населення Уманської міської ради за адресою: вул. Садова, 9/5, кабінет № 17.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *