Згідно з планом роботи на 2017 рік відділення моніторингу та оцінки якості провело внутрішній моніторинг та оцінку якості соціальних послуг у структурних підрозділах Центру соціальних послуг.
Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, які надаються структурними підрозділами Центру соціальних послуг, взяли участь в опитуванні 1400 отримувачів соціальних послуг, а саме:
136 осіб у Центрі соціальної реабілітації дітей з інвалідністю «Пролісок»;
300 осіб у відділенні організації та надання соціальних послуг, в тому числі сім′ям з дітьми, учасникам АТО, їх сім’ям та внутрішньо переміщеним особам;
100 осіб у відділенні організації та надання адресної натуральної та грошової допомоги;
186 осіб у Реабілітаційному комплексі для людей з особливими потребами;
100 осіб у Будинку ветеранів;
254 осіб у відділенні соціальної допомоги вдома;
29 осіб у Центрі реінтеграції бездомних осіб з відділеннями для сімей з дітьми, жінок та чоловіків;
125 осіб у відділенні соціально-медичних послуг;
170 осіб у відділені денного перебування.
Проаналізувавши відповіді отримувачів соціальних послуг на питання анкет, опитувальників, зроблено висновок, що:
– показники «адресність та індивідуальний підхід», повага до гідності отримувачів соціальних послуг повністю задовольняють потреби отримувачів на 100 %;
– показник «результативність» покращився на 5 % порівняно з минулим роком завдяки ефективній роботі фахівців та спеціалістів, інформування клієнтів про соціальні послуги.
– показник «своєчасність» має показник 98% за рахунок несвоєчасності прийнятого рішення щодо надання соціальних послуг, через несвоєчасне надходження в установленні строки пакету документів (медичний висновок про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно);
– показник «доступність та зручність» відповідає 80%. Розташування структурних підрозділів Центру є вдалим, наявні місця паркування транспорту, при вході до приміщень розташовані пандуси.
В структурних підрозділах розроблені інформаційні картки та буклети з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян.
– показник «повага до гідності» відповідає 100%. Працівники застосовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного стану отримувачів соціальної послуги), зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків. Випадків порушення договору не виявлено, зауваження відсутні.
– показник «професійність» відповідає 100%. Спеціалісти та працівники Центру соціальних послуг відповідають таким професійним якостям, як: делікатність, тактовність, людяність, гуманність, милосердя, моральність, організаторські та комунікативні здібності, психологічна компетентність, соціальний інтелект.
Соціальні робітники та фахівці із соціальної роботи на 100% забезпечені сумками.
У відділеннях стаціонарного догляду в наявності 5 автономних генератори для аварійного живлення та зроблено запас пального. Після капітального ремонту відкрито житловий корпус, проведено реконструкцію системи опалення із заміною котла, замінено 14 пластикових вікон, в Центрі соціальної реабілітації дітей з інвалідністю « Пролісок» проведено капітальний ремонт підлоги, пандусу, закуплено набори посуду.
Працівники структурних підрозділів Центру, які безпосередньо надають соціальні послуги, щоденно проводили самооцінку своєї діяльності. Результати самооцінок регулярно (щоденно) обговорювалися на виробничих нарадах та отримали оцінку «добре» та «задовільно».
Незважаючи на узагальнений статус «добре» структурними підрозділами Центру соціальних послуг плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу надання соціальних послуг й підвищення їх якості:
– своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги в частині їх перегляду;
– продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;
– продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами міста, релігійними конфесіями у напрямку надання матеріальної допомоги для покращення матеріально-технічної бази Центру соціальних послуг;
– продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги;
– підтримувати в актуальному стані інформацію на сайті управління праці та соціального захисту населення;
– продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців міста з питань роботи соціального захисту населення (субсидії, пільг, державної допомоги сім'ям);
– продовжувати своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо надання соціальних послуг;
– продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах соціальних послуг.
Таблиця 1. Статус кількісних показників надання соціальних послуг
Кількісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
|
від 0% до 20% |
від 21% до 50% |
від 51% до 100% |
Кількість скарг |
«добре» |
|
|
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
Результати розгляду скарг |
«добре» |
|
|
Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги |
«добре» |
– |
– |
Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
«добре» |
– |
– |
Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома |
«добре» |
– |
– |
Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю |
«добре» |
– |
– |
Якісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
– |
– |
Результативність |
«добре» |
– |
– |
Своєчасність |
«добре» |
– |
– |
Доступність та відкритість |
«добре» |
– |
– |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
– |
– |
Професійність |
«добре» |
– |
– |
Таблиця 3. Оцінка якості соціальних послуг в цілому
Показники |
Статус |
Рекомендації по роботі із структурними підрозділами Центру соціальних послуг |
Кількісні |
«добре» |
продовжувати роботу з надання якісних соціальних послуг для задоволення індивідуальних потреб |
Якісні |
«добре» |
|
Узагальнений |
«добре» |